torsdag 21 juni 2012

Återbesök

Det var en lång dag igår. Ultraljudet gick bra, flödet hade stigit en del men det såg fortfarande Godkänt ut. Efter UL fick jag sitta med CTG i en timma, den blev inte godkänd så vi blev tvugna att göra om det. Fick gå iväg först för lunch och frisk luft. Som tur var så var vi prioriterade så vi slapp sitta och vänta, det var bara att säga till att vi var tillbaka så fick vi hjälp direkt.

Sista ctg:n blev godkänd men läkaren var ändå inte helt nöjd, det märktes att hon funderade och vi trodde nog vi skulle få stanna där ett tag. Men sen ville hon att vi skulle komma in i helgen igen för att göra ett nytt ctg, det ville inte vi så vi kom överens om att jag skulle åka till Borås eller Varbergs sjukhus i helgen för ctg om jag tyckte bebisen ändrade rörelsemönster osv.

Jag kan väl tycka att det är lite fel att be oss komma in så på helgen när vi ska sättas igång så snart inpå, varför inte sätta igång mig direkt om hon var osäker?

Väl hemma igår så var jag så sjukt trött, jag hade knappt sovit på natten och bilkörandet plus sjukhuset tog slut på mig. Sen är jag förkyld med, jag är aldrig sjuk men nu?? Det är ju helt otroligt! :) Hade dessutom ont (förvärkar?) under kvällen och imorse. Som tur var så sov Joel ifrån 19-07 så jag fick sova jag med. Han har krånglat rejält med sömnen det senaste. Vaknat och gråtit, sen varit orolig i flera timmar.

Idag är Joel på förskolan, sen har han sommarlov i ca 7 veckor! Martin jobbar sista dagen idag, sen är han hemma med oss i 5 veckor. Så härligt! Ska bli skönt att bara vara tillsammans och hitta på roliga saker, fast vi får väl se vad vi hinner med när vi har en bebis i huset :) Jag tror ioförsig att bebisen bara får hänga på, vi kommer nog leva på som innan.

Nu önskar jag er en Trevlig midsommar, kommer väl ett litet inlägg när bebis kommit och hur läget ser ut.

1 kommentar:

  1. Ja de blir ju helt klart förändringar, ni måste hitta nya rutiner och alla sin plats i familjen. Kommer gå superbra!!

    Ha en fin midsommar nu (kunde inte kommentera på Facebook, får knappt skriva där utan massa felmeddelande jämt att det inte funkar just nu) och kommer tänka på er i veckan!

    KRAM!

    SvaraRadera