tisdag 15 maj 2012

Uppdatering

Hej på er! Vet knappt var jag ska börja, var ju så länge sedan jag skrev här inne nu. Jag går hemma nu igen, jobbade bara en månad. Joel går på förskolan 3 ggr i veckan. Det är väldigt behövligt att få dom timmarna för sig själv. Känner mig som en klump, har inte samma ork och går upp flera ggr på natten för att tömma blåsan. Det är väl en himla tur att jag är så förbannat envis för jag går fortfarande promenader med Haley, långisar. Jag leker med Joel som förut och grejar här hemma. På kvällen vilar jag. Angående immuniseringen så åker jag till Östra i gbg varannan vecka. Just nu ser det stabilt ut. Jag kommer föda i Gbg och dom kommer sätta igång mig ca 2 veckor innan BF, om det fortsätter ligga på den nivå som det gör nu. Annars blir det tidigare! Jag känner mig lugn i situtionen men får panik över att föda i en annan stad, borta ifrån Joel och tänk om bebis mår sämre än väntat och vi inte får träffa Joel på länge? Det får mig att bryta ihop lite smått. Jag saknar honom varenda sekund jag är ifrån honom! Att barnmorskor vet så lite om immunisering stör mig. Det känns som det är jag som får sköta situationen i min hemstad och säga till när jag ska lämna blod osv. Det tar alldeles för lång tid att få provsvaren och ingen vet någonting om något. Det är illa. Men som sagt, längtar verkligen tills bebis är ute och vi kan börja vara den lilla stora familj. Trött på magen nu! :( Känns tråkigt att känna så då detta förmodligen är sista gången jag är gravid. Trist att jag inte hunnit med att njuta på riktigt denna gången pga huset och krångligheter med grav! Nu är det dock inte långt kvar, snart kommer våran lill* till världen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar