måndag 21 maj 2012

BVC 18 mån

Äntligen har solen och värmen kommit! Underbart att kunna vara ute hela dagarna. Idag har Joel varit på förskolan, framsteg då han självmant gick in till dom andra barnen. Det har aldrig hänt innan, det värme mitt hjärta. Dock är jag förberedd på gråt vid lämning imorgon, men hoppas det kommer gå bättre och bättre! Efter lämning åkte jag till skogen och gick en promenad med Haley, blev en långsam promenad - magen var stenhård mest hela tiden. Efter promenaden fick det bli en snabb shoppingrunda, lite grejer till mig och lite till Joel :) Jag hann med att njuta av solen på altanen innan jag och Haley gick och hämtade Joel. Köpte glass efter förskolan, det får man unna sig sådana här fina dagar. Tro det eller ej men vi hann även med besökpå BVC för 18 månaders kontroll, mellanlandade hos mamma och pappa efteråt och sen promenad hem igen där vi lekte lite ute innan vi gick in och dog i soffan. Såå trötta!! Solen tar verkligen på en, men så gott! På BVC gick det bra. Han har dock inte gått upp så mkt som jag trodde, bara 1kg på 6månader. Hpn tyckte vi skulle få in ett mål till innan natten, lite youghurt eller så. Hur det ska gå vette tusan. Då blir det middag 16.30, kvällmat kl 18 och sen välling kl 19. Mkt mat på kort tid! :) Han var 86 lång, tror inte hon mätte helt korrekt - hon var lite snabb :) Men han är så fin min pojk. Annars fick han visa att han kunde bygga torn, sprang runt som en tok och gallskrek hyteriskt när han fick spruta och efter det pratade han mest om att han ville nana :) Imorgon blir det ett besök på Östra sjukhuset, åker strax efter att jag lämnat Joel på förskolan. Trist att man missar solen men jag och Joel får vara ute när jag hämtat honom där efter lunch. Finns inget som slår att vara Mamma!!! Underbaraste som finns, är så lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar