måndag 28 maj 2012

En månad kvar

Vilken underbar helg vi har haft det. Skogspromenader, bad och bus i trägården, grill, trevligt sällskap och fantastiskt väder. Då kan man inte klaga! :) Fast i Lördags klagade jag mest hela dagen, hormonerna sprutade ut och jag var arg eller ledsen mest hela tiden, jag mådde såå dåligt. Kände mig sjuk med feber, frossa och ont i kroppen. Jag trotsade det och vi hittade på roliga saker ändå. Men på kvällen deckade jag i soffan. Igår mådde jag OK när jag vaknade, under dagen blev det bättre. Är inte det konstigt? Jag har läst att man kan få sjukdomskänsla och bli dålig i magen när förlossningen bärjar närma sig. Kanske är det så? Vi har ju fått ett datum för förlossning nu, kring midsommar. Trots att jag är fruktansvärt trött på att vara gravid så hoppas jag h*n stannar i magen tills dess, annars får vi ju stanna ännu längre än vad som redan är tänkt på sjukhuset. Det vill jag INTE. Imorgon ska jag till barnmorskan, då ska jag prata om hur jag vill ha det vid förlossningen och vad jag kan tänka mig för smärtlindring osv. Vi har ju inte pratat om något sådant. Jag känner mig rätt stressad över allt, inte ens BB väskan är packad. Packar jag den har jag ju inga kläder att ha på mig nu ;)Har iaf köpt lite schampoo och sådant att packa ner. Redbull är också inköpt - får man dricka det under förlossningen? Sen är det ju inte bara BB väskan som ska packas, Joel måste ju också ha grejer redo. Men händer det innan så får hans farmor komma hit och ta med det han behöver :) Nästa helg ska vi till Liseberg, Joel ska få åka karuseller och ha en rolig dag! Det ser jag fram emot massor. Jag vill verkligen ta tillvara på den här sista tiden nu, då vi bara är 3. Sen kommer jag inte kunna ge Joel all den tid jag vill. Det gör ont. Men jag ska försöka. På något sätt ordnar det sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar