tisdag 29 november 2011

Sea band

Hej!

Trodde inte jag skulle klara av att ta mig ur sängen imorse. Låg och knaprade mariekex och hoppades att illamåendet och yrseln skulle försvinna. Efter många om och men så klev jag upp. Världens gladaste Joel stod i sängen och ropade mamma, vi myste en stund i soffan innan jag tog mig i kragen och gjorde morgon på riktigt.

Nu har vi varit inne i stan och veckohandlat, svängde in på apoteket också och köpte ett armband mot illamående. Det känns som att dom funkar än så länge, lite illamående men inte som vanligt. SNÄLLA låt det funka. Igår grät jag och kände att jag ville gräva ner mig i 9 månder, jag pallar fan inte att må så jävla illa! Jag kan ju inte ens äta! BAH. Ja, jag får klaga!

Nu sover Joel efter lite bus. Hittade honom sittandes i sin gåvagn innan. Han är riktigt busig och ENVETEN. Han blir så jäkla förbannad när jag inte kör honom i gåvagnen, han lägger ner huvudet i golvet och gråter :) Glad men enveten, ja man kan väl inte ha det hur bra som helst?! :) Fast det är bra att vara enveten, då kommer man långt!

Joel sover numera bara en gång per dag, det bestämde han själv för snart 2 veckor sedan. Men det är klart, sover man nästan 14 timmar per natt så behövs det inte mkt sömn på dagen. Synd bara att han började med det nu och inte efter hans kalas som är på Lördag, kalaset börjar kl 13 och vi valde den tiden för då är Joel som piggast. Men nu sover han ju vid den tiden :)

Ikväll kommer ett inlägg om när jag tog gravtesten, reaktionen och lite sånt. Så kika in senare.. Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag hoppas dem hjälper dig! Inte roligt alls och må sådär illa. KRAM!! Klaga får man alltid göra ;-)

    Jasså, nu är det en gång om dagen. Så har det varit länge för oss, var kämpigt i början då han inte riktigt klarade av mot slutet av kvällen innan läggdags. Men nu är han solstråle ända tills han ska få på sig pyjamas, då kinkas det friskt - ha ha, iallafall med pappan!

    Vi har också lyckats planerat att ha kalaset 13, då sover oftast plutt - eller ska ta till och sova. Så då får det vara så då ;-) Om han nu kommer sova tillräckligt eller inte är en annan femma då det blir syskonbarn som stimmar runt. Då får de bli en stödvila när kalaset är över. Så det mesta har vi ändå tänkt på.

    Så då har vi kalas samma dag då för våra plutta :-D Ni tjuvstartar!

    SvaraRadera
  2. Jaa, vad roligt! Jättespännande att höra om allt som hör graviditeten till :)

    Sv: Hoppas att de funkar lika bra för dig som för mig! Kram!

    SvaraRadera