tisdag 25 oktober 2011

Världens bästa jobb

Godmorgon!

Idag skulle vi fått besök av en kompis och hennes lilla bebis men det blev inställt. Tråkigt! Men så är det ibland. Vi har lite andra planer som tur är. Lunch hos mamma och i eftermiddag ska vi på babyrytmik. Det var länge sedan jag var där nu. Kommit lite imellan om man säger så..

Inatt vaknade Joel och ville ha mat redan klockan 2!? Hörde honom sedan vid sex och vid sju var det morgon. Jag har inget emot att gå upp vid sju faktiskt. Jag är en morgon människa.

Jag kanske aldrig nämt vad jag jobbar med? Jag är personlig assistent. Det har jag jobbat med i flera år. Trivs bra men inget jag kommer göra för alltid. Jag har lite andra planer (sen), men först syskon till Joel, familjen. För mig är inte "karriär" viktigast eller att jag pluggat i flera år. För mig har det alltid varit viktigt att skaffa familj tidigt (Om det var möjligt). Och kan man det så tycker jag att man ska, men det går ju inte alltid som man vill.

Visst var det underbart när man kunde ligga i soffan och slappa, när man kunde göra vad man ville när man ville. Men att få Joel, att ha Joel, att vara mamma. Det slår allt! Varje dag är ett äventyr och det är som att vara förälskad hela tiden. Sedan är det jobbigt, frustrerande och ett heltids jobb. Men det är fan det bästa jobb jag någonsin kommer att ha!

Nybadad pojk :)

1 kommentar:

  1. Hej Jonna
    jag har inte skrivit till dig på evigheter...
    Ville bara kika in och säga Hej och stoor kram
    och puss på J och H:)

    SvaraRadera