torsdag 27 oktober 2011

Gå gå gå

Nu går Joel mkt här hemma. Krypa går ju såklart fortast så det är fortfarande nr 1. Men ska han ifrån tex soffbordet till tvbänken så går han. Det är så mysigt när han kommer gåendes emot en med världens leende. Kan inte förstå att min lilla talle börjat gå! :) Igår på Ikea så sa Martin - gå till Mamma, Joel sprang verkligen fram till mig. Hur gulligt som helst!

Igår till lunch blev det lite blandat för Joels del. Lite burkmat (går knappt ner) sen delade jag potatis i bitar, köttbullar och lite majs. Det satt han och pillade med, länge. Roligare och kanske godare? Men han kan ju inte äta korv och köttbullar varje dag. Vad tusan kan man ge som är lättare för honom att äta själv? Han äter knappt någon lunch eller middag. Snälla kan mjölkallergin försvinna? Allting vore sååå mkt lättare då! :/

Torsdag idag, vi har myst med en kompis och hennes söta dotter. Joel tyckte hon var läskig, hon ville kramas lite för hårt ;) Joel kröp iväg med darrande underläpp så fort hon kom nära. Lilla mesen ;)

Snart helg igen, åh vad jag älskar helg!

3 kommentarer:

  1. Åh va duktig han är hihi =)
    Han får vissa upp sin nya talang snart !!
    Hör av er ifall ni har nån dag över nästa vecka om ni vill :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur är de med fiskbullar, innehåller de mjölkprotein? (Jag vet, de är inte så gott, men barn brukar gilla de:))
    Carin

    SvaraRadera
  3. Min lille ettåring älskar blodpudding och det kan han stoppa i sig själv. Jag vet inte hur det är med mjölkprotein i det dock.

    SvaraRadera