söndag 28 augusti 2011

Trots

Söndag igen. Helgen har gått lika fort som vanligt. Spelkväll igår, riktigt trevligt. Tyvärr slutade kvällen inte lika skoj som den började. Joel vaknade runt halv tio och var jätte ledsen. Under hans snart 9 månader har det faktiskt aldrig hänt. Det enda som hjälpte var att ta upp honom och hålla honom emot sig. Så jag satt en stund inne på hans rum med honom snyftandes i famnen. Sen sov han oroligt fram till klockan 00. Både jag och Martin kändes oss väldigt hjälplösa och undrade vad det var med våran lilla älskling. Tänder på gång igen kanske?

Idag har han inte riktigt varit sig själv, skratt växlandes med gråt. Han har varit trotsig och att byta blöja är jätte svårt. Han snurrar som en hal ål och vill absolut inte ligga still. Äta har varit krångligt i ett par dagar. Han verkar inte hungrig alls, så dom där kanon rutinerna vi hade är en enda röra nu :( Jag känner mig så maktlös och vet inte hur jag ska hantera honom när han ite vill ligga still eller när han bara stänger munnen. Han måste ju äta! Har ni några råd?

Det brast för mig idag och jag grät en stund. Kände mig som en värdelös mamma som blir arg på Joel för egentligen löjliga saker som blöjbyta och matning. Men det är så fruktansvärt frustrerande när man gör allting för honom och det inte funkar.

Han slänger sig bakåt i famnen och är väldigt känslig för det mesta. Jag undrar så vad det är med honom. Om det är någon fas, tänder eller vad? Jag hatar att känna mig såhär.

Denna helgen har varit otroligt intensiv. Jag hoppas morgondagen blir bättre. Ska ta och krypa ner i sängen snart. God natt på er!



1 kommentar:

  1. Tack <3 Vi har fina pojkar båda två!

    Och det du skriver känner jag så igen nu, Mileon är likadan. Sover oroligt kväll/nattetid - dagtid sover han knappt alls. Gnäller och tjurar på stört för ingenting, blir ilsk för allt.. ja du vet nog. Är väl något övergående förstå jag, försöker ta det med ro - dem överlever trots de knappt får i sig maten, dem äter när dem är hungriga. Sedan försöker jag ignorera de mesta kink o gnäll - avleder han emellanåt. Märker att han börjar när han ser att uppmärksamheten är riktad mot honom, så det är väl nåt med utvecklingen och att dem prövar en ;-)

    SvaraRadera