onsdag 15 juni 2011

Feber

När har era barn feber enligt er? Och ger ni alltid alvedon? Jag är ganska sparsam med just alvedon och ger inte alltid vid feber, bara om jag märker att han är påverkade av den. Eller ja, självklart om febern är hög också.

Feber är något som Joel har haft till och från i flera veckor nu. Visserligen har han haft öroninflammation och nu är han förkyld så då kommer väl febern på köpet. Lilleman då, vill att han ska bli helt frisk.

Vi har börjat lite lätt med mat igen, det går fortfarande väldigt trögt. Och nu när vi börjat med lunh igen så krånglar han med gröten också. Blir det för mkt för honom tro? Det här är något jag har riktigt stor ångest över, jag kan till och med vakna på natten och tänka på hur jag ska lösa det, hur jag kan lägga upp ett bra matschema. Och eftersom han är mjölkallergiker så måste han få i sig tillräckligt med ersättning också, eftersom det är därifrån han får mest näring. Så jag kan inte plocka bort ett ersättningsmål heller. Usch, önskar jag hade en duktig människa jämte mig i en vecka som sa precis hur jag skulle göra. Jag är verkligen kluven och vet inte alls hur jag ska läsa honom i just mat situationerna. Funderar på om jag ska sluta med gröten och bara ge lunch. Lunchen måste väl ändå vara viktigare än gröten?

1 kommentar:

  1. Ja det kan nog bli lätt en stressfaktor att dem inte vill äta och det känner dem små även av. Jag är inte orolig utan det får ta den tid det tar. Och inte så roligt att det krånglas med gröten med... :-/
    Önskar jag kunde komma med bra råd, men hellre vänta än jäkta på honom när han inte verkar intresserad. Kan bli ett stort problem i slutändan är jag rädd för. Du får prova dig fram vad som blir bäst för er, tvivlar inte på dig en sekund!

    Febern... ja du, det är när han har över 38 då han är rätt varmblodig. Men så länge han är pigg och är "med" så ger jag inge febernedsättande. Blir han gnällig och är inte med på samma vis blir det alvedon. Ger inte i onödan då det är bättre o låta kroppen få jobba själv. Barn har mer feber än vuxna, är väl med immunförsvaret att göra, dem ska få upp ett skydd dem också.

    Borås Djurpark ska vi absolut besöka, men inte i år då Mileon inte får så mycket i utbyte utav det - vi föräldrar får vår ranson för i år ändå då vi ska hänga med några andra till två andra djurparker :-) Blir lite kaka på kaka, och semestern är inte lång för oss tyvärr. Jerker måste jobba så mycket han kan :-/

    Blev jättefint här!! Duktig kompis!! Vill göra om min blogg med men tiden är knapp och bloggen prioriteras inte direkt på kvällarna då man har egentid.

    SvaraRadera