torsdag 16 juni 2011

En förälskelse

Vilken härlig dag, solen har varit här hela dagen. Började morgonen med en härlig promenad på nästan 8km (runkeeper i Iphonen är bra grejer). Joel sov nästan hela promenaden, och det var skönt för mig eftersom han är så sjukr rastlös och blir lite gnällig när han suttit i vagnen för länge. Tänk vad dom ändrar sig ofta. För ett tag sedan hatade han bilen och älskade vagnen. Nu sitter han jätte nöjd i bilen och tycker väl vagnen är OK.

Lunchen idag gick bra, jag gör en fuling nu och tar lite fruktpure på skeden ibland. Ja jag vet att det är dumt att göra så, men nu tar jag till alla knep. Ska bli skönt att få Martins stöd nu ett tag. Det tar på mitt hjärta varje gång det blir krångel, är då Martin hemma så känns det lite lättare. Så det ska bli skönt.

Joel har börjat med en ny grej nu när han sitter upp, han sätter ner ena handen sen slänger han sig liksom framåt så han hamnar på mage, man får vara med och "ta emot" honom. Undra när dom "lär" sig att man inte kan slänga sig åt alla håll. Jag kan inte passa honom varenda sekund.

Ikväll har jag varit hos en kompis och kikat på film, haft lite egentid. Tänk att det tar emot varenda gång jag ska göra något. Jag vill bara vara med Joel. Det är verkligen som att vara förälskad. När han har gått och lagt sig på kvällen går jag ofta in och pussar honom på kinden och säger "mamma älskar dig". Jag vill ta upp honom och ha honom i famnen, bara mysa. Det är en otrolig kärlek. jag saknar dig när du inte är med mig, Lillplutten!

3 kommentarer:

  1. Runkeeper kör jag med också, men glömmer ofta bort o sätta igång den - eller lämnar mobilen hemma, ha ha ha!

    Visst är det ljuvligt? Det är svårt o låta bli dem när de sover t.o.m!

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt likadant, det är banne mig som att vara kär, det här med att bli mamma. Man står ut med vad som hellst, kan inte få dem ur tankarna och håller på att dö av saknad bara dom är nån meter bort :) Crille försöker få mig att åka iväg och hitta på något, men jag kan inte komma på något jag hellre gör än att vara hemma och mysa, eller åka iväg och ha Astrid med mig :)

    Visst, vissa jobbiga stunder är man sugen att åka till månen, men det går över fort :)

    Dom är så söta med sina snuttar! Igår gick jag in till Astrid och kollade på henne flera gånger då hon sov. Nappen i munnen och snutten under armen..Så mysigt :)

    Trevlig helg på er! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tar också fruktpuré då lillen strular. Vad kan vara värst, inte äta eller äta med lite gott på. Purén ska ju ändå ner senare.

    Ett annat tips jag kan dela med mig av är att jag kan ge min lilla ett rån eller majskrok att hålla i och precis när han gapar för att stoppa in rånet i munnen så kommer det en sked med mat istället :)

    SvaraRadera