torsdag 12 maj 2011

Fika på stan

Premiärfika!!

Idag har det varit en härlig dag. Joel vaknade första gången vid kvart över sex, då hade jag sovit 7 timmar i sträck utan ett enda uppvak. Underbart.

Idag gjorde vi något som vi aldrig gjort förut, konstigt för er kanske men inte för mig. Vi fikade på stan, gick väl hur bra som helst. Han är ju inte särskilt krävande att ha med sig, men klart i början var det jobbigare då han inte mådde bra. Men nu känner jag mig självsäker i min roll som mamma. Efter det åkte vi till min mamma och pappa där vi spenderade resten av dagen. Mysigt.

Nu regnar det jätte mycket, jag och Haley ska strax iväg på spårkurs. Hmm.. Sista gången så jag vill sjävklart gå. Finns väl inget dåligt väder? ;)

Ah måste berätta, Joel skadade sig för första gången idag. Eller han skadade sig inte men han fick ont och grät. Han rullade över till mage på badrums golvet som vanligt, jag vände tillbaka honom om och om igen. Tillslut tänkte jag, han får väl ligga på mage då. Han säger ju till när han inte vill ligga så längre. Innan rullade ju han tillbaka själv men det gör han inte längre, förutom idag. Jag hör hur han skrattar, sen en DUNS och jag vänder mig om. Där ligger Joel med huvudet på HALL golvet (klinkers), och nacken på tröskeln mellan badrummet och hallen. Han vände sig alltså om själv, SJÄLVKLART när jag väl inte tittade!!! Dessutom har vi en hög tröskel. Han bara tittade på mig sen brast det, vad han skrek. Jag kände mig som världens sämsta mamma, jag tröstade och efter en kort stund så var allt bra igen. Mammas lilla hjärta. Det här var första gången och jag vet att du kommer trilla och skada dig många fler ggr i ditt liv, måste du? Mammas hjärta gör ont när det gör ont i dig..

2 kommentarer:

  1. Roligt att det gick bra o fika, är dem inte på det humöret så är det knepigt o få i sig fika samtidigt man ska roa dem ;-)

    Mileon var och fikade igår, han fick dock bara sitta o glo på oss andra men det verkade gå hem det med, igår iallafall!

    Ja, det är HEMSKT när dem gör illa sig, än har det inte blivit mer än att han smockat till sig själv rejält och rivit sig inne i munnen när han envisas så med att ha fingrarna där inne och slita ut dem med världens ryck. Bara ett bereda sig, det kommer bli värre vare sig man vill eller inte!

    SvaraRadera
  2. Ja hu, det där riktiga ledsengråten skär i mammahjärtat! Hemskt är det! Det är ju inte lite stressande då man är på stan och märker att missnöjet med stort M är påväg, skönt att det gick bra med Joel :)

    Sv: Nä precis, jag vill aldrig att Astrid ska känna den känslan!

    SvaraRadera