tisdag 17 maj 2011

Dålig mamma

min busunge!!

Idag har jag känt mig som en misslyckad mamma. Psykist har jag varit helt slut. Vet inte varför, men Joel vill inte äta mat. Ersättning och gröt går bra. Men inte mat. Så vid lunch har det varit ett kämpande, ibland har det funkat bra. Men idag, vilken pärs och tillslut gav jag upp. Ville lägga mig ner och gråta, känner mig som en världelös mamma som måste "börja om" ifrån början. Jag vet såklart att jag inte är en dålig mamma, men jag är inte bra på att misslyckas. Så nu kommer jag sluta med mat ett tag. Det får räcka med ersättning och gröt. Så får vi se om hans intresse väcks senare. Försökte få tag på både Joels dietist och bvc sköterska men ingen av dom var tillänglig. Hoppas jag får tag på dom imorgon så jag kan få lite råd. Det ska vara roligt att äta, inte tvärtom. Sen har han väldigt svårt för att koncentrera sig, han är så nyfiken och tittar på allting annat. Sitter och skrattar åt folk som inte ens tittar på honom. En riktig liten vilde är han. Han beter sig absolut inte som en liten bebis, snarare en trotsig ur gullig 1åring :)

Nu är jag så trött. Joel sover gott i sin säng, det ska jag också göra snart.

1 kommentar:

  1. Nej, inte är du en dålig mamma Jonna! Förstår att det är frustrerande då det blir "ett steg fram-två tillbaka", precis så har vi det med Astrids sömn. Men de små rackarna gör visst lite som de vill, vad man än säger så är det dem som chefar nu ;) Och nog blir han mätt på ersättning och gröt, precis som du skriver!

    Du har en award att hämta hos mig :)

    SvaraRadera