tisdag 17 maj 2011

Äta på natten

Gissa när vi vaknade idag? Halv nio!! Minns inte ens när vi sov så länge. Underbart! Måste vara det mysigaste som finns när man vaknar med Joel jämte en. Jag brukar hämta honom vid halv sex tiden, sen får han mysa jämte mig i sängen. Inatt provade jag att ge honom nappen istället för mat. Vid tjugo över fem var han rätt pigg och jag visste att om jag gav han mat så skulle han somna om, så fick det bli. Han åt 100ml, sen somnnade han jämte mig och sen sov vi som sagt till halv nio.

Känner mig rätt stressad över att han äter på natten, visst är det dumt att jag känner så? Inte för min egna del utan för att så många andra tycker att han är såpass gammal att han inte ska behöva äta på natten. Då blir jag orolig och tänker, tänk om han alltid kommer äta på natten. Jag vill ju inte tvinga honom att sluta, vill han ha mat så är det självklart att han ska få det. Jag vet nämligen vissa som låter sina barn skrika på natten, mat får dom inte. Så skulle jag inte göra, rena barnmisshandeln :( Jag tänker, han kommer sluta när han är redo för det. Sen kan man ju hjälpa till lite, men vill han äta så får han självklart mat!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Du behöver inte vara orolig över att han vill äta på natten, min lillpajas äter oxå 1 gång på natte och han är snart 8 månader. Pratade med vår BVC.ssk om detta och hon tyckte inte att vi skulle vara oroliga.

    SvaraRadera
  2. Min lille son på 6,5 månad äter också en gång på natten. Det är kanske en vanesak för honom men får han inte mat så blir det skrik och tårar i nästan en timme så då får han gärna äta en gång.

    SvaraRadera
  3. de e ju såå mysigt att vakna upp jämte dom små på morgonen när man hämtat dom tidigare på morgonen i deras egna sängar:P

    Ja tycker inte alls de är konstigt att Joel äter en gång på natten, så jätte gammal e han ju faktiskt inte.
    Ja tyckte mer de va Noel som va knasig som sluta äta på natten redan vid 4 veckors ålder, men fick oxå förklarar för mej att de är så olika på alla barn.

    SvaraRadera