onsdag 18 maj 2011

3 nya saker


Idag har vi varit på öppna förskolan, både jag och Joel tycker sångstunden är roligast. Idag skrattade Joel så mkt så han visste nog inte riktigt vart han skulle ta vägen :) Blir nog öppnis imorgon med..

Han har också lärt sig tre nya saker idag. Att ta emot med handen när han sitter och håller på att falla åt något håll, att "prutta" med munnen, att trycka upp kroppen med händerna när han ligger på mage. Det händer så mycket hela tiden nu. Mysigt är det!!

Pratade med bvc idag angående maten, hon tyckte vi skulle ta en pause i några veckor och sedan börja om ifrån början. Men gröt ska vi fortsätta med.

Nu är jag väldigt trött. Ska ta en runda med Haley, sen ska jag lägga mig direkt i sängen och hoppas jag somnar fort.. Natti natti..

2 kommentarer:

  1. Först o främst, du är ingen dålig mamma! Det är frustrerande när det inte går som man tänkt, och bakslag är inte roligt.

    Ta det inte personligt, ibland behöver dem små pauser i introt av matens värld, det är STORT för dem :-)

    Jag kan inte förstå hur vi ens ska få till det med ordentliga portioner, Mileon vill gärna smaka - men äta större mängder verkar inte vara aktuellt precis, men det kommer väl det med. Så länge det funkar och han verkar nöjd ändå så är jag inte orolig.

    Duktiga Joel, Mileon tar också emot när han sitter och "faller" - prutta med munnen är ju poppis, mindre kul vid matning ;-) Och stark verkar han vara som häver sig med kroppen med händerna. Mileon har alldeles nyligen börjat gripit tag i saker medans han ligger på mage, så han är ju lagomt efter på vissa plan - men de är ju som det ska vara. Rätt kul o se vad som komma skall, då det oftast brukar ske någon vecka efter Joel lärt sig något ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilket öppnis går ni till? Går ni till samma varje gång? :)

    SvaraRadera