fredag 8 april 2011

Våran lilla kille

Vilket jobbigt dygn vi har haft, men jobbigast har Joel haft det. Över 39graders feber hela tiden och alvedon som inte hjälpte. Han kunde inte äta och ville inte äta, när han väl ville så kräktes han direkt, kaskad! Jag sprutade in vätskeersättning i hans mun var 5e minut, men ibland blev det pauser för han var så borta och pep hela tiden. Jag skrev ju igår att han somnade lätt, det gjorde han fram tills lunch sen kunde han inte komma till ro alls, låg bara och pep och så fort han var på väg att somna så vaknade han, så höll det på tills igår vid elva tiden då slocknade han efter att vi fått i han lite mat för första gången på hela dagen. Lyckades få i han lite mat inatt också.

Hade han inte ätit igår kväll så hade jag aldrig kunnat somna, jag var såå orolig för honom. Att se sitt lilla barn så borta, så hjälplös och inte kunna göra något för honom, det är en hemsk känsla.

Efter lite gnäll och många strykningar på pannan så var det plötsligt morgon. När jag sa godmorgon och fick ett litet leende, då kände jag mig så lättad. Fick i han lite mat igen, och nu har han ätit 2 ggr, gäller att ge han lite lite men ofta. Han har fortfarande feber men inte så hög som igår. Han är vaken men ser så trött ut. Inte så konstigt med tanke på hur lite han sovit.

Stackars lilla Joel har under sina 4 månader råkat ut för så mycket sjukdomar. Nu hoppas vi det vänder..

Mamma och Pappa älskar dig!

1 kommentar:

  1. Skrutten då! Vet du, när inte Alvdeon sänker tempen så brukar Ipren för bebisar göra det istället. Ett tips! Har köpt hem både och så man har, det är så jobbigt när de har hög feber och blir så dåliga.

    Nu räcker det med elände för Joel! Vilken otur han haft :-(

    Peppkram till er som gör allt för lilleman, måste vara kämpigt! KRAM!

    SvaraRadera