torsdag 7 april 2011

Sjukling

Sitter i soffan med en sjuk kille, över 39 graders feber har stackarn. Det gör ont i hjärtat att se honom så sjuk. Han ligger och sover just nu. Pratade med barnmottagningen här i Borås som gav mig rådet att ge honom vätskeersättning, 2tsk var 5e minut. Efter ca 30 minuter så märktes det att han blev piggare men fortfarande dålig. Nu ger jag honom hemmagjort vätskeersättning, läkaren jag pratade med förklarade hur jag skulle blanda. Sen läste jag på nätet att man inte ska ge barn under 12år hemmagjord? Snacka om att jag blev förvirrad, men jag får väl lita på läkaren!

Han tyckte även att jag skulle försöka hålla honom vaken så han fick i sig så mkt vätska som möjligt, helst skulle han inte sova mer än vad han brukar göra på en dag. Men det är ju omöjligt med tanke på att Joel sover väldigt lite på dagarna. Och nu är han ju heeelt slut. Inte särskilt svårsövd med andra ord, bara att lägga honom ner honom så somnar han. Min lilleman!

1 kommentar:

  1. Åh det skär att läsa hur lilleman mår.. plutten då.. hoppas han piggar på sig fort nu!

    SvaraRadera