fredag 1 april 2011

Somna själv

Äntligen helg, Martin har dock jouren i helgen så vi får se hur mkt han kommer vara hemma. Hoppas han slipper jobba. Imorgon börjar vi som sagt med smakportioner, eller Joel börjar :) Först ut är potatis, det är svårt att få allting att gå ihop. Han får inte vara för hungrig, inte för mätt och pigg! Hua! Men det fixar vi, förhoppningsvis. Det känns inte som Joel är nöjd med bara ersättning längre. Han orkar inte äta så mycket men äter oftare än innan. Krånglar med flaskan också.

Idag är jag en trött mamma. Joel vaknade redan vid sex imorse och det är alldeles för tidigt tycker jag. Vi låg i sängen och pratade en stund innan vi startade dagen.

Provade idag att låta Joel somna själv under dagen, jag vaggade honom en stund och när han började slumra så la jag honom i hans säng så fick han somna in själv. Har funkat alla gånger jag provat idag. Att jag inte tänkt på att göra så innan. Men det viktiga i det hela är att jag aldrig skulle låta honom vara ledsen, skulle det inte funka så tar jag upp honom direkt. Han är fortfarande en liten bebis och behöver vårat stöd, skulle aldrig låta honom skrika eller gnälla sig till sömns. Sen om han är så trygg och kan somna själv så är det kanon. Om inte så får han gärna vara nära oss. Våran lille pojk!

Ikväll började jag vagga honom, sen började han streta emot så jag provade att lägga honom i hans säng, han blev tyst direkt och somnade nästan direkt. Det är konstigt det där, ibland vill han bara få vara ifred.

Nu ska jag ta en dusch, sen krypa upp i soffan jämte Martin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar