lördag 2 april 2011

Första maten

Vilken intensiv dag det har varit idag. Joel väckte mig vid halv sju tiden, åååh det är ju Lördag var min tanke, hans var nog - det skiter väl jag i ;) Vid åtta tiden tog jag med Joel och Haley på en långpromenad så pappa Martin fick sovmorgon, köpte färska frallor på vägen. Sen hade vi mysfrukost hela familjen.

Sen blev det lunch och det var dags för Joel att få smaka på mat för första gången. Jag blev helt pirrig, känslan som man hade som barn dagen innan julafton, ja så kändes det ungefär. Joel smaskade och tungan åkte in och ut. Jag tror mer åkte ut än vad som åkte in ;) Han grinade illa och undrade nog vad tusan det var för något. Längtar tills vi kommit igång med hela portioner och gröten också. Just nu är det bara tighta mat stunder, kräk och halv fulla flaskor. Imorgon får han 2st teskedar, vad lite det är egentligen, men så mycket för honom. Lill plutten!

Efter att Joel fått sin mat tog jag med Haley på en till långpromenad. Vi körde lite uppletande också. Hon älskar verklgen det, jag tycker det är roligt också. Verkligen ett lätt sätt att aktivera sin hund på. Den promenaden gav mig så mkt energi, jag älskar verkligen mina promenader med Haley. Det är ett måste varje dag!

Kvällen har vi spenderat med Martins familj, tacos och massa prat. Joel orkade bara vara med en kort stund, vid sju somnade han för natten. Han var helt borta när vi skulle åka hem vid tio tiden, vi bytte blöja, gav han mat, tog på han ytterkläderna och åkte sedan hem och la honom i sin säng. Han vaknade inte en enda gång. Väldigt skönt att vi inte måste åka hem för att natta honom, eller göra om nattnings procuduren hemma sen.

Nu ska vi nog också gå och lägga sig, det har varit en lång dag.

Lite bilder ifrån Joels matstund




1 kommentar:

  1. Så roligt o få se bilder från första smakis-testet! Spännande o se hur dem reagerar o gör med maten ;-)

    Tror jag skrev om det efter vi kommit hem från senaste BVCbesöket att vi avsade oss smak-samtalet för Mileon är ju korrigerad ålder inte ens 3 månader ännu. Vi väntar helt enkelt minst en månad till tror jag, om han nu inte börjar visa väldigt tydligt att han vill köra igång.

    Skönt att det går så smidigt o ha med honom även på kvällen hos andra, så är fallet INTE här :-/

    SvaraRadera