måndag 18 april 2011

Sömn?

Lilla Joel, du är så himla glad och härlig. Men snälla varför har du börjat krångla på natten och sova mindre? Mamma måste få sova och ladda batterierna! Inatt skrattade han, rullade och vred sig som jag vet inte vad i sängen. Det såg ut som han gjorde allt för att komma över på mage, tillslut la jag honom på sidan och då somnade han, en stund iallafall. Sen vaknade han igen och höll på likadant. Så 4 ggr inatt har jag inte gjort annat än att lyssna och hjälpa honom, 2 av dom gångerna åt han. Lilleman, vad är detta? Mamma orkar inte. Vid fem vaknade Martin och tog över, men jag kunde knappt somna om, och vid kvart över sju så var det morgon tyckte skitungen :) Som tur är så är han inte arg eller något på natten, han är rent ut sagt BUSIG! Förstår bara inte, han som alltid sovit så bra. Igår fick han dessutom både gröt och välling, men inte blir han mättare för det. Idag kommer jag bara ge honom ersättning, förutom lunchen då..Ska han äta så mycket på natten också så är det ingen ide att jag ger han massa annat på kvällen, han kommer ju bli gigantisk annars :)

2 kommentarer:

  1. Så har jag det var natt.. Jag börjar känna det som att jag skall gå sönder helt och hållet.. :(
    Men det blir ju tydligen bara bättre så bara att hålla ut! :)

    SvaraRadera
  2. Äsch, hullet försvinner ju mer rörliga de blir :-)

    Hoppas han snart sover bättre! Tror inte vår bra-iga natt blir någon god vana.. men fler sådana tar jag gärna, sömn är det dåligt med här också.

    SvaraRadera