torsdag 14 april 2011

Dietist

Åh ett nattmål inatt, tack gode gud! Jag hatar verkligen att gå upp 2 ggr, en gång räcker! Idag har vi varit hos en dietist angående Joels allergi, oj vad mkt det är han inte får äta. Puh det är en massa vi ska komma ihåg. Men jag tror man lär sig med tiden, gäller att vara noggrann bara. Vi pratade även om att han äter ofta och kom sedan in på att vi kan ge välling på kvällen. Egentligen ska man ge det ifrån 6 månader men det är inte så noga längre, och mer om man ammar. Man kan göra välling på den ersättningen vi ger, så ikväll ska vi blanda ihop en flaska så får vi se om han är mättare och står sig längre. HOPPAS! Tänk om han skulle sova hela natten eller fram till sex tiden iaf........ Okej nu hoppas jag på för mkt haha.. Men visst hade det varit underbart!

Jag tycker inte det funkar så bra med att ge honom mat som jag hade hoppats på. Så nu funderar jag på att börja med gröt istället och bara ge han mat på helgerna för att introducera maten mer långsamt. Ska prata med våran bvc sköterska först!

Nu på eftermiddagen så fick han smaka på lite banan, det gick verkligen super bra. Han har aldrig ätit eller visat att han vill ha som denna gången. Klart, banan är ju sött.

Nu är det dags för mig och Haley att åka iväg och spåra. Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar