onsdag 23 mars 2011

Tänder

Idag har vi varit på föräldrarutbildning, handlade om mat. Väldigt intressant då vi snart ska börja med smakisar. Ska bli så himla roligt, och vi behöver ju inte hålla igen eftersom vi kör med ersättning. Joel tjötade järnet när vi var där, skrattade och underhöll dom andra som var där. Duktiga pojk! Han har börjat med det nu, prata MASSOR. Han har ju gjort det innan, men nu har han blivit en riktigt pratkvarn som sin mamma och pappa.

Joel har dregglat massor det senaste och händerna har varit i munnen mest hela tiden. Sen har han börjat bita i nappflaskan när jag ger honom mat. Började fundera på om det var någon tand på gång, och visst är det de. En liten vit prick i underkäken, känns som en liten pigg.

Hur har tiden kunnat gå så fort? Snart ska han äta mat, och börjar redan få sin första tand? Herregud. Mamma stora kille!!

5 kommentarer:

  1. Nämen grattis Joel till första tanden! Hejjåhå vad det går undan!

    SvaraRadera
  2. Skoj att få börja me smaskisar snart.. läntar till Noel får de :D hehe

    Oh första tanden redan, spännande !! :D

    SvaraRadera
  3. Tand redan!? Galet fort det går!!

    M har ännu inte fått mjölkfri ers. Misstänker att han reagerar på min bröstmjölk, så något är han ju känslig emot som jag äter. Ska låta han enbart få flaska o pumpa ur så länge o se, anar att det är så o hoppas det han reagerar på från mig växer bort! Äter ju väldigt smal kost nu ändå för han är känslig mot gasbildande mat bland annat.

    SvaraRadera
  4. Jag är här nu;) Mysigt med små gaddar!:)

    SvaraRadera
  5. jag ser Junies små gaddar..hon dreglar ju och tuggar och har diarréblöjor..brr.. snart är de där, märker väl det när hon tar en tugga av mitt bröst.. ;)

    SvaraRadera