torsdag 10 mars 2011

Min dag

Ja vi kör väl på, jag ligger ju efter ;)

Idag vaknade Joel kvart över sju, låg kvar en stund i sängen och myste. Sen blev det dom vanliga rutinerna, värmde hans mat, gav han alla droppar (vitamin, magdroppar och miniform) sen matdags. Han slurkade i sig ganska bra. Sen var det blöjbyte och nya kläder som gällde. Efter det fick han sitta i babysittern och dra i sin prasselbok som han tycker så mkt om. Jag dammsög, plockade ut diskmaskinen och la in tvätt, sen hann jag även äta lite frukost.

Efter ca 2 timmar började han bli trött så då packade vi in oss i bilen, jag, Joel och Haley. Vi åkte både till coop forum och Ica. Blöjor (Idag köpte vi 4:an på blöjor, 7 till 18kg. Han väger ju snart 7 kilo så det var lika bra), tvättlappar, lite middagsmat och självklart en redbull. Joel bajsade när vi var på coop, idag hade jag inte glömt skötväskan som tur var! Han var vaken hela tiden, kikade på allt runt omkring och skrattade åt sin roliga(?) mamma. Passade även på att gå in på apoteket och köpa salva till hans eksem, hittade också nr 2 till hans flaskor (äntligen), har bara haft 2:an på hälften av flaskorna. Men nu så..

Sen kom vi hem och då fick han lite mat och somnade sedan i vagnen. Jag fick egentid, kollade på One tree hill, åt lunch och läste föräldrar och barn. Härligt!

När han vaknade efter ca 2 timmar busade vi massor, han fick ligga på mage i 2 omgångar - han har blivit SÅ duktig på det. Men han gillar det inte vidare mkt. Sen kom Martin hem och då åkte jag iväg med Haley, gick en runda i skogen. Spö regnade mest hela tiden, det gjorde inget. Var så härligt att komma iväg, bara jag och hon. Nu är vi hemma igen, har läst bok för Joel och lagt honom. Förhoppningsvis så somnar han snart. Då ska jag laga tacopaj och sen lata mig i soffan..

Det var min dag det. Joel har förresten inte fått en enda biverkning. Han har varit precis som vanligt. Han har inte ont i benen heller. Skönt!!

1 kommentar: