torsdag 10 mars 2011

5 sanningar om mig

Ja den där listan får bli som den blir, eller dagarna få komma när dom kommer. Skriver när det passar helt enkelt. Med tanke på att Joel knappt sover på dagarna längre så finns det inte lika mkt tid till annat än att umgås med honom :) Nu har han sovit i en timma och det har varit väldigt skönt med egentid.

Joel har börjar skrika plötsligt och intensivt. Bvc trodde det beror på att han själv är så intensiv, han vill mkt och suger åt sig. Det blir mkt för honom helt enkelt. Jag håller med, jag tycker helt klart han är "mognare" än en 3månaders och det blir självklart mkt för honom. Därför känns det som han borde sova mer, han borde bli tröttare. Men vem har ro till att sova när det finns så mkt att titta på? :)

Han har börjat dra leksaker till munnen, han vill gärna suga och tugga på det mesta. Lyckas han inte så blir han lite frustrerad, gullunge!

Så var det 5 sanningar om mig. Gud vad svårt, jag gör ett försök iallafall.

* Jag har ett ganska hett temperament om jag väl blir upprörd, nu händer det inte så ofta men jag kan bli riktigt förbannad om någon sårar mig. Jag kanske säger att det är lugnt - men jag glömmer aldrig.

* Jag analyserar allting!

* Tålamod, det ska man ha mycket som förälder, det har inte jag. Det har blivit MYCKET bättre och jag tränar tålamodet varje dag.

* Jag vill gärna vara bäst, på det mesta ;) Tex när jag gått kurser med Haley och hon inte varit den bästa av hundarna där, ja då ser jag till att hon är bäst när kursen är slut.

* Jag tycker jag är en bra mamma. Om det är något som jag alltid trott på, så är det mig själv som mamma. Det är det viktigaste och bästa jobbet jag någonsin kommer ha. Jag kommer göra allt för att vara en rättvis och lekfull mamma.

1 kommentar: