måndag 21 mars 2011

Info möte

Ska bli så kul att komma igång med tränandet igen!

Så var denna dagen snart över. En fullspeckad dag vill jag lova.
En underbar dag, vi har grejat hemma, varit ute och gått i sammanlagt 3 timmar, vädret var inte vidare roligt men det var skönt att bara komma ut!

Sen var det ju informationsmöte angående spårkursen, ÅH vad roligt det ska bli. Ser fram emot det så mkt. Jag tror Haley kommer vara grym! Hon var jätte duktig i klubbstugan, var lite rädd för att hon skulle vara "jobbig" eftersom hon blivit så osäker på andra hundar sedan hon blev biten för 2år sedan. Men icke, hon betedde sig som hon alltid gjort innan när vi varit där. Kopplade av och sov mestadels av tiden. Morrade ibland åt en hund som inte kunde ligga still och reste sig hela tiden, den låg farligt nära tyckte Haley. Men ändå kunde hon koppla av och ligga med ryggen till ibland. Duktiga tjejen! Är så förbannat synd att andras byrackor ska förstöra ens hund. Tycker synd om Haley, men det är bara att kämpa och försöka få henne att få tillbaka självförtoendet.

Nu kommer jag träna 2 ggr i veckan och spåra med Haley 1 gång, plus alla promenader. Martin tränar ju 3 ggr i veckan, så nu får vi lika mkt egentid ;) Det är viktigt med tid för sig själv, så man inte glömmer bort att man inte "bara" är Mamma.

Det var ett långt möte, tillslut var jag tvungen att gå för jag var så förbannat kissenödig. Jag trodde ärligt talat att jag skulle kissa på mig. Sprang ut i skogen och kissade i säkert 5 minuter, okej kanske inte så länge. Men det kändes som en evighet :)

Nu ska jag stupa i säng! Hoppas ni har haft en toppen dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar