lördag 26 februari 2011

Våran sjukling

Lilleman var så ledsen igår kväll. Somnade tillslut gott i vagnen. Mamma hjärtat sa åter igen att något inte stämde med vårat lilla pyre. Så idag ringde jag sjukvårdsupplysningen som skickade oss till Barn i Borås. Martin fick i samma sekund ett jour jobb så Joels blivande gudmor följde med som sällskap (TACK). Lite väntetid tyvärr, men efter ca 3 timmar (som ändå gick ganska fort, och Joel sov mestadels av tiden) så fick vi träffa en läkare som konstaterade att Joel hade öroninflammation på båda öronen :( Dessutom snuvig och slemmig i halsen. Så nu har han fått kåvepenin som vi ska spruta in i munnen på honom 3 ggr per dag i 5 dagar. Han får även alvedon för att lindra smärtan i öronen.

Stackars min kille, först allergin och nu detta. Självklart tänker jag på ammningen, om det hjälpt om jag ammat. Men innerst inne så vet jag att det inte är så. Min mamma gjorde inget annat än att amma min bror, han låg jämt vid bröstet och han hade öroninflammation jämt, medans jag fått ersättning och knappt varit sjuk. Sen vet jag många barn som ammat som varit mycket sjuka, så jag får inte tänka så.

Joel var jätte duktig med medicinen, tog den jätte bra. Sen satt han snällt i babysittern i ca en timma, sen märkte vi att han började bli trött och då la vi ner honom i vagnen och vaggade lite. Inget skrik, inget gnäll utan somnade snällt, redan vid halv åtta. Godingen. Läkaren sa att han förmodligen kommer ha en jobbig natt jag håller alla tummar och tår att det inte blir så. Än sover han snällt iaf.

Nu ska jag mysa lite med Martin innan det är dags att hoppa i säng, hmm det där lät lite fel. Ni förstår säkert ;) Hoppas ni har en bra Lördag!

1 kommentar:

  1. Åh.. lilla Joel! Vilken start han fått - lider med plutten.. Hoppas han läker fort så han slipper ha ont!

    (jo tack, hittills har helgen varit bra - är bara hemskt o se hans köldskadade kind som lyser upp... man känner sig så värdelös trots det så lätt händer.)

    SvaraRadera