lördag 1 januari 2011

Underbara 2010

Gott nytt år alla vänner! Hoppas ni hade en trevlig nyårsafton, vi umgicks med vänner, åt god mat och spelade sällskaps spel. Super mysigt, en lyckad nyår. Det var länge sedan vi hade det. Lilleman skötte sig bra, han somnade vid åtta och sov tills nio imorse, han vaknade för att äta ibland också såklart :)

2010 har varit ett fantastiskt år, inte trodde jag att vi både skulle köpa hus och bli föräldrar under detta året. I maj skrev vi på huskontraktet och vi var helt överlyckliga, äntligen skulle vi bli husägare. Bara ett par dagar senare, 5 närmare bestämt. Då insåg jag att mensen var sen, lite väl sen. Så jag bestämde mig för att ta ett test, inte så att vi försökte få barn men vi skyddade oss inte heller på det bästa sättet. Men att det skulle visa 2 streck trodde jag aldrig. Den känslan kommer jag aldrig glömma. Jag var gravid, jag vet att jag sa va va va, och så grät jag. Sen ringde jag Martin och grät, han undrade nog vad det var frågan om. Hela dagen gick jag runt på små rosa moln och längtade tills Martin skulle komma hem. När han kom hem var han lite tyst, han la sig på sängen, jag gick in till honom och satte mig över honom. Sen sa han, då ska man bli pappa då och så smekte han mig över magen. Den känslan jag fick då var helt underbar. Vi skulle bli föräldrar. Jag var SÅ lycklig.

Sen började våran resa med hus renovering och längtan efter pyret. Underbara 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar