tisdag 25 januari 2011

Sova sova sova

Egentid blev det inget med idag, Martin hann knappt komma innanför dörren innan han var tvungen att åka och jobba igen. Han är fortfarande inte hemma och klockan är 22 :( "TUR" att lilleman har sovit hela kvällen, dock inte så kul om han vaknar och är pigg/skriker sen. Nu vill ju jag gå och lägga mig. Joel har inga direkta rutiner än, sover lite när som och man vet aldrig när han behagar att somna för natten, det kan vara klockan 19 eller 22 eller när som. Däremot har han morgonrutiner - Han vaknar och äter, sen är han vaken i ca 2 timmar för att sedan sova i ca 30 minuter, sen är han vaken ca 2 timmar till.. Går man däremot ut och går en längre promenad efter hans första vakenstund så kan ha sova flera timmar. Antar att dom skapar sina rutiner allt efter som, men skulle gärna hjälpa till och få in några, speciellt på kvällen. Men jag vet inte hur "man gör"..

Vi tog en långpromenad innan iaf, hade velat gå med bara Haley men det får bli imorgon istället. Saknar "egen" tid med Haley, i vår ska vi gå spårkurs hon och jag. Det ska bli riktigt skoj. Det är synd att allting tar över så mycket. Det är tur jag har en hund som inte kräver massa uppmärksamhet och vill bli klappad på hela tiden, för då hade jag haft enormt dåligt samvete. Man hinner liksom inte med. Men pussar, motion och massa kärlek får hon självklart, precis som innan. Inte så mycket matte och Haley tid bara :S

1 kommentar:

  1. Brukar bli lite lättare ju mer dom växer med egen tid. Han är ju mer beroende av dig/er nu också när han fortfarande är så liten.
    Det är underbart att vara förälder med der tär på en också.
    Och lita bara på din "magkänsla" så vet du hur "man gör" :D
    Kram här ifrån..

    SvaraRadera