torsdag 4 november 2010

TUL

Ja den där positiva känslan stämde inte riktigt. Bebis har bara gått upp 200 gram och vägde ca 1800gram, och ska "egentligen" väga ca 2400gram. En avikelse på -24.4%. Dessutom så ligger pyret väldigt speciellt så det kanske inte ens blir ett vändningsförsök, och om bebis fortfarande är liten nästa gång så kanske dom inte vill vända på pyret pga det. Hon trodde inte att h*n skulle vända sig, just för att H*n låg som h*n låg. Men allt kan hända. Så om 2 veckor ska vi tillbaka och göra ytterligare ett ultraljud och då tas alla beslut om det blir vändingsförsök eller inte. Just nu verkar det som vi får ställa in oss på kejsarsnitt. Det känns som en stor besvikelse, men jag gör självklart det som är bäst för pyret och vill inte utsätta honom eller henne för saker som h*n kanske inte mår bra av..
Flödet i navelsträngen var normalt och jag hade bra med fostervatten så dom kan inte säga varför pyret är liten, vissa bebisar är bara små. Nu ska jag vila lite, ikväll ska jag på teater med mina jobbarkompisar, det ska bli skoj!

1 kommentar:

  1. Förstår att det känns som en besvikelse, men det är säkerligen det säkraste sättet. Stor kram!!

    SvaraRadera