torsdag 4 november 2010

Barnmorskan

Ett av två besök gjorda :)

Magen har växt 2cm sedan sist, nu låg SF måttet på 30. Hjärtljuden låg mellan 140-150, lät såklart jätte fint :) Pyret har inte vänt sig utan låg i samma position som sist. Hon sa att vi tar en sak i taget nu, först TUL sedan pratar vi mer om barnets position nästa gång. Fast det blev en del prat om det ändå. Hon förklarade hur vändningsförsök går till och att dom endast gör ett försök osv. Men som sagt, först TUL.

Pyret rör på sig, heeeela tiden. Känns som att ha en stor orm som slingrar sig i magen :) Min lilla men starka bebis :) Hon visade förresten vad dom skrivit i min journal ifrån besöket på förlossningen. Uppskattad vikt på bebisen då var 1625, och den skulle "egentligen" väga 2037. Nu hoppas jag den väger minst 2000 idag. Jag ska fråga dom sen på TUL vad dom tror den uppskattade födelsevikten blir. Men man får inte stirra sig blint på det, kan vara helt galet fel också :) Men min barnmorska sa att jag får nog ingen 4kg bebis, men förhoppningsvis en över 3kg, och det hoppas jag med på!! Nu ska jag äta macka och SEMLA (har varit såå sugen på det, och hittade idag ett ställe som sålde det) :)) Håll tummarna för mig nu, kvart i två gäller det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar