tisdag 28 september 2010

Vad ska bli roligt?

Då har man hunnit med en hel del idag. Föräldrarkursen var inte som jag hade trott, vi satt i grupper och pratade. Kul att prata med andra blivande mammor iof, men hade nog velat lyssna mer på barnmorskan. En fråga vi fick var - Vad ska bli roligt med att bli mamma? ÖH det har jag inte ens tänkt på. Eftersom jag nästan bara fått höra negativt så har det blivit att jag knappt kunnat fokusera på annat. Vad ska bli roligt? hmm. Att ha ett alldeles eget knyte som är lite av mig och lite av Martin. Att ha en alldeles egen människa som kommer kalla mig för mamma. Att se första leendet, första skrattet och höra det första ordet. Att få vara en mamma, att martin ska vara pappa och att vi ska vara en familj. Det ska bli roligt! Min egna familj, Bebis, jag, Martin och Haley. Kärlek!

1 kommentar:

  1. Hej :) Kul att du kikade förbi. Kommer bli en riktig Babyboom i Borås i december. Vem vet, vi kanske ligger på BB samtidigt !
    Du hade en schäfer va ? Jo jag vet att Castor sagt att han träffat en kille vars tjej me va gravid o beräknad samma dag. Sen pratade dom barnvagnar hehe.
    Ska bli kul att följa din graviditet.
    Kram Liza

    SvaraRadera