söndag 8 augusti 2010

Långt inlägg om att känna sig fet och krogen

Och så var helgen över. En bra helg tycker jag nog. Var ute igår, på krogen. En mycket konstig känsla att gå ut GRAVID, det kändes helt fel och jag vågade inte ens gå på toa själv av rädsla för alla fulla konstiga människor med sina kroppar som dom inte hade någon kontroll över. Och blickar, jag kände mig gammal? :) Nä det kändes helt fel helt enkelt. Fick höra både det ena och det andra, jaha jag trodde bara du var fet? VA, är du gravid - är det en neger??? Du måste vara i typ vecka 2, så liten som du är osv. Haha folk är bra roliga. Det var den kvällen de, resten av helgen har jag spenderat med goa vänner och så har jag klippt mig igen. Blev kortare denna gången. Min frisör är en snäll man iaf, - det klär dig att vara gravid, du kommer vara en vacker mamma, sa han. Det är sådant man vill höra, inte att du har blivit mer fet om sidorna så det är säkert en tjej osv. Jag har alltid varit pinn smal och det är svårt att plötsligt ha STORA pattar som sitter under hakan på en, och man får byta om 15 ggr för man har inget som passar, visst jag är gravid men bara för det så kan man må konstigt ibland och tycka saker. Jag är inte van, klart jag älskar min gravid magen, den lilla som är där. Men ibland känner jag mig faktiskt fet. Mest är det kanske pattarna som gör det, för det är inte roligt att ha E kupa. Det är tur jag har en snäll pojkvän som förklarar för mig och peppar mig när jag är lite känslig över min kropp, han älskar såklart brösten, men han bär dom inte ;) Men jag älskar honom för det.

Nu har bebisen brottningsmtach med sig själv i magen, brötar runt och det står ut åt alla håll. Min bröt unge :) Så härligt att känna så mkt som jag gör, det gör det hela mkt verkligare.

Nu måste jag ut med lilla Paily i regnet, JIPPIE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar