torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag

Igår var jag åter hos barnmorskan och lämnade blod. Det hade blivit något tekniskt fel men dom hade ändå fått svar på titrerna. Konstigt. Jag hade 64 i titrar, som jag förstod det så är det ganska så högt. Vad åtgärderna blir vet jag inte. Kanske bara återbesök med blodprov? Eller ultraljud varannan vecka eller kanske mer och tråkigare saker. Vi får se. Jag låter bli att fundera så mkt. Idag skulle en läkare kolla på det och en remiss är även skickad till sjukhuset. Så nästa vecka får jag besked om vad som kommer hända.

Det som känns jobbigt är att ingen vet hur bebis mår, och jag kan bara gå och vänta. Behöver den en blodtransfusion, kommer den behöva byta blod helt efter förlossningen? Kommer den komma flera veckor tidigare än tänkt? Eller kommer det inte behövas några åtgärder alls? Det är DET som känns jobbigt. Att inte veta alls.

Nog om det. Ullared igår, det var så kul att komma iväg. Joel fick en hel del nya leksaker, men fanns nästan inga köksgrejer så det var en besvikelse. Men såg på ikeas hemsida att dom hade massor av köksleksaker för barn. Så snart har han sina köksgrejer :) imorse hade vi fixat iordning så en ny leksak fanns framme när han vaknade, ett garage med bilar. Oj vilken lycka. Han pekade och skrek biiiil! Den har han grejat med hela tiden när vi varit hemma idag :) Resten av alla leksaker kommer han få när vardagsrummet är färdigt.

Nu hoppas jag tapeterna kommit idag annars missar vi 4 dagar att kunna greja på :( Den tiden går inte att förlora :( Håll tummarna!

Glad påsk!!!!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar