fredag 13 april 2012

128

Igår var det ultraljud. De såg bra ut och bebis beräknades väga ca 1100gram, lite mindre än tänkt i den veckan men precis som med Joel så var det huvudet som gjorde att procenten blev minus. Så det oroar jag mig inte för. Vi har helt enkelt små huvuden i våran familj :) (Bra när h*n ska komma ut om det blir vaginal födsel;))

Dessvärre hade mina titrar redan stigit, ifrån 64 till 128 på så kort tid. Nu är mitt blod skickat till Göteborg där det skulle göras en kvantifiering för att se om bebis börjat få blodbrist. Det svaret får vi nästa vecka. Det blir iallafall utraljud och blodprov minst varannan vecka fram tills bebis kommer.

Eftersom det är väldigt ovanligt så vet inte folk vad immunisering är för något. Så jag känner mig otroligt ensam i det hela. Ingen förstår innerbörden av det hela, och jag förstår att det inte är lätt för utomstående att förstå. Men när knappt barnmorsker vet så känner man sig mer ensam. Det var endast 2 läkare som höll på med sådant här på spec mödravården.

Man vill skydda sina barn, i detta har jag ingen makt. Det finns inget jag kan göra för att påverka det. Dumma kropp! Jag önskar bara det går bra och att liten kämpar på där inne och kommer ut frisk.

Nu väntar lite mer väntan..

Lilla mini älskling, kämpa på där inne.

3 kommentarer:

  1. Hej! lust att följa varandra via bloglovin?
    Kan passa på att skriva lite kort om vad min blogg handlar om.
    Jag bloggar om mitt liv med adhd och depression, den dagliga kampen som försvåras för varje dag som går. Äter 13 mediciner varje dag som ska få mig att må bättre osv. Fråga gärna om du undrar något, svarar på allting!
    kram

    SvaraRadera
  2. Skickar en STOR kram till dej!!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på er Jonna! Är väldigt dåligt insatt, men förstår att du är oroad över att du inte kan göra något för att "hjälpa" bebisen i magen. KRAM!

    SvaraRadera