fredag 9 mars 2012

Nattmål

Inatt vaknade Joel kl 01, väldigt rosslig och hade det lite svårt med andningen. Satt med honom en bra stund upprätt. Frågade sedan om han ville lägga sig i sin egna säng och det ville han. Han grät till och från en bra stund, jag gick in med jämna mellanrum och förklarade att nu ska vi sova. Tillslut somnade han om och sov till halv åtta. Jag känner mig så stolt och stark att jag stod ut och inte gav honom mat. Det är ju det han vill ha när han vaknar, han blir oftast helt hysteriskt när han ser att vi inte har hans flaska med oss när vi går in till honom på natten. Men inatt gav jag mig fan på att inte ge mig och tillslut somnade han om. Så nu är det igång, avänjningen ;) Håll tummarna att det blir smärtfritt!! Tålamod, konsekvent, kärleksfull och lugn.. Det är de som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar