onsdag 18 januari 2012

Lite blandat om vad som hänt det senaste

2012.. Oj vilken start på året. Vi hittar fukt och mögel i 3 rum i huset. Panik. Ut med alla saker ifrån Joels rum, vi sover numera i vardagsrummet och Joel har fått vårat sovrum. Kaos i huset. Efter lite om och men är det inte så illa som vi först trott, vi kan fixa det själva och kommer inte kosta så mkt som vi trott. Lättnad. Vi var rädda att inte kunna göra det vi länge velat med huset, renovera det till det bättre. Bygga ett inglasat uterum. Men vi kan! Nu har vi mkt jobb framför oss, väldigt mkt jobb. Hur det ska gå, med en ettåring och jag som är gravid vet jag inte. Vi får hoppas att våra vänner/familj tar oss i handen och hjälper oss på vägen.

Annars då? Joel den lilla terroristen är envisare än den envisaste åsnan! ;) Han är gladast och goast på jorden också. Har haft det jobbigt med sömnen ett par veckor. Ibland sover han som en liten ängel, länge. Vissa nätter vaknar han mååånga ggr och är ledsen. Just nu är han rejält förkyld med feber.

Äta är omöjligt när Joel är med för då ska han ha, han bara ska ha! Jätte kul men också liiite jobbigt. Äter sämre av sin egna mat, burkmat. Jag förstår honom, äckligt som tusan. Men får han av våran mat så blir det inte mkt i magen. Jobbigt balans det där.

Just det, jag är ju gravid också. Det glömmer jag av. Inte alls som första grav då man tänkte på det varje sekund. Nu lever jag med 200km Joel och glömmer ofta av det. Redan vecka 16 - sjukt! Har faktiskt känt några sparkar redan, galet - såhär tidigt. Men så mysigt. Inte jätte långt kvar till RUL, längtar. Nu mår jag faktiskt ganska så bra. Har börjat gympa igen, promenerar fortfarande varje dag. Eller försöker varje dag, inte varje dag jag får till det när kvällarna är fullbokade. Joel vill tyvärr inte följa med mamma på långisar :(

Gråter för minsta lilla, lipar minst en gång varje dag. Speciellt till biggest looser, haha. Har fått dille på smoothies, bra för då får jag i mig lite bra och nyttiga frukter. Jag är inte så bra på att äta nyttigt annars, äter det jag får i mig och är glad att det är mat - oavsett om det är mc donalds eller en macka. Ska försöka bättra mig, men det är svårt.

Ja, det var väl det.. Bloggar som ni märker inte särskilt ofta och ni verkar då inte sakna det :) Hörs!

Måste göra precis som mamma!

Blev ett bad efteråt :)

4 kommentarer:

  1. Men jag saknar det Jonna! Är inne här typ var och varannan dag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Joho, jag saknart! Men jag håller ju koll på er på fejjan också :) kram!

    SvaraRadera
  3. Joooooo, jag har saknat dig! Kom tillbaks!

    SvaraRadera
  4. Du har en utmaning hos mig! :)

    http://hannovsky.blogspot.com/2012/01/utmaning.html

    SvaraRadera