torsdag 15 september 2011

Varning för depp..

Hej på er! Idag känner jag mig lite deppig. Tror det beror på dålig sömn det senaste. Egentligen sover Joel väldigt bra. Han vaknar oftast bara en gång per natt. Men som inatt var klockan halv två när han vaknade, jag kämpade med att få honom till att somna om i en timma innan jag gav upp och gav honom ersättning. Då somnade han direkt och vaknade sedan klockan sju. Det var en väldigt trött mamma som gick upp vill jag lova. Jag är så "förtvivlad" över nattmålet, inte att han äter utan mer varför och hur jag ska få bort det?! Martin tycker inte vi ska bry oss om det, utan ge honom mat. Någon gång kommer han ju sluta. Han har väl rätt i det. Jag vet inte.. Suck ..

Idag blir det en lugn dag iallafall. Blir en sväng till stan efter lunch, jag ska boka tid hos frisören. Måste färga mitt skatbo :) Det värsta med att gå hemma är att jag känner mig så fruktansvärt "ful". Jag har liksom inte tid att stå och sminka mig på morgonen. Kläder har jag inga heller, modet som är i höst är absolut inte min stil så jag hittar ingenting nytt att köpa heller.

Väldigt vad glad jag är idag då :) Ja så är det ibland. Hoppas eran dag är bättre än min.

Kram!

3 kommentarer:

  1. Hu, det är så tråkigt med sådana dagar..hoppas att det snart känns bättre! Jag har kört stenhårt på målade naglar sen Astrid blev lite större, även om jag inte har tid att/orkar sminka mig så känner jag mig då lite mer "fixad" :) Hoppas att frisörbesöket funkar på samma sätt för dig!

    Ang. nattmålet så har jag lite samma funderingar..vet inte riktigt hur vi ska göra, men hon vaknar senast 04 och är riktigt ledsen och nöjer sig inte med nappen. Tror att det är mer vanan än hungern som styr, men det är ju så svårt att veta vad som är rätt..

    Sv: Hon skickar ett tack och en kram till Joel! ;)

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Kan du inte fasa ut det då? Ge honom mindre och mindre ersättning och till slut så får han bara flaskan att snutta på?

    Det är väl inte hela världen om han äter ett nattmål, han är ju fortfarande liten ju :)

    Men vad vet jag, jag har ju bara en hund och hon sover hela natten :)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår dig och känner verkligen igen det! Jag tror att om du är stenhård i typ 3-4 nätter så kommer han att sluta. Men då blir nog dom nätterna typ utan sömn och mycket skrik.. För det är nog egentligen mer en vana en hunger. MEN, vi har inte gjort så. Jag är för lat för att ta nån fajt med Juni mitt i natten. Så jag gör bara välling och så äter hon den själv i sängen och somnar om direkt. Nu har det blivit senare och senare, sista veckan har nattmålen blivit kl 6... Så det går nog över av sig själv. Det är nog deras trygghet också tror jag. Och gör det inte det så är det ju lättare att vänja av det när man kan prata med dom! Gör det som känns bäst för er :) hoppas vi ses näst vecka på öppnis. Annars kan vi kanske ta en lekdejt på Leos eller nåt sånt nån dag?

    Kram

    SvaraRadera