tisdag 13 september 2011

Storm

klockan tre och halv sex var jag uppe och la om Joel inatt. Klockan sju var det morgon. Vad hände med att sova hela nätterna och till klockan åtta? Aah. Men jag överlever detta också. Igår kväll öste regnet ner och det stormade ute, när jag vaknade imorse var det likadant. Jag orkar inte med allt regn, jag vill kunna vara ute! Suck suck suck.

Jag och Joel har iallafall lekt och skojat här på morgonen, åt en god grötfrukost och rastat Haley. Jag har också ringt ett samtal som jag tänkt göra länge nu, angående kön till förskolan. Jag tyckte vi hade lagt upp planen bra men det tyckte inte hon i andra änden av luren. Så nu är jag jätte kluven. Hon hade såklart en poäng om att börja förskolan i 2 månader och sen ha sommarlov i 2 månader kanske inte är det bästa för Joel. Det kanske blir svårt att komma tillbaka till förskolan efter sommaren då. Fan. Hur ska vi göra nu? Jag vet faktiskt inte om jag vill gå hemma tills i Aug nästa år. Men jag vill inte hellre att han ska börja på "dagis" för tidigt. 19 Mars är det tänkt nu, och det tycker jag är i tidigaste laget. Får väl minska ner sommarlovet till 5 veckor och ta det i slutet på sommaren så Joel inte är hemma för mkt. Jaja, det är ett tag till. Fast det går foooort.

Nu sover Joel och jag ska bara ta det lugnt. Jag hoppas att han är pigg och glad i eftermiddag på babyrytmiken, det där är ju så svårt. Men man får helt enkelt göra det bästa av det, funkar det inte så är det inte svårare än att ta bilen hem, faktiskt :)

3 kommentarer:

  1. Fina bilder du haft på sistone. Ja det här med förskolan, huvva! Jag har ännu inte skickat in ansökan ens!! Blir så definitivt, trots det är ett år dit.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    jag jobbar ju som förskolelärare och jag tycker inte att du tänker fel. Jag planerar samma sak - förskola för Lorens från mars/april, sen sommarlov i ca 8 veckor och sen tillbaka.
    För min del handlar det lite om att jag vill placera honom på en speciell förskola och det är lättare att få in honom på våren än i aug.
    Vad jag vet om Joel så är han en glad, social och aktiv kille som enligt mig nog inte kommer ha några svårigheter på förskola. Självklart kan en inskolning vara jobbig men oftast är det föräldrarna som lider mest.
    Skola in honom i mars! sen fotar ni mycket på förskolan och tittar och pratar om bilderna på sommaren så han minns fröknar, kompisar och miljön. Gå och "hälsa på" på förskolegården på sommaren. Passa på att boka in lekdate med någon kompis som ni träffar under semestern. Det kommer gå super, oroa dig inte - Du vet bäst!
    Stor kram

    kan jah hjälpa dig mer? hör av dig<3

    SvaraRadera
  3. Då var vi uppe på nästan samma tider i natt.. hoppas dom ville sova denna natten som kommer nu :)
    E Noels feber kvar imon är de vårdcentralen som gäller=/

    Noel ska me börja dagis ungefär vid den tiden, har sökt from 26 mars tror ja de var :)

    SvaraRadera