torsdag 1 september 2011

Hjälm

En orolig Joel vid läggdags igår. Undrar så vad som försigår i hans huvud just nu. Kanske beror det på utvecklingen och allting som händer i hans kropp. Eller så är det tänder, tycker jag kan skymta en 3:e, men det är inte lätt och se. Tycker synd om min lilla pojk iallafall. Nu sover han en stund, idag var han inte hysterisk som tur var, men behövde ändå tröst och trygghet innan han kunde komma till ro. Han vaknade nyss och grät. Usch, önskar jag visste vad det beror på!

Till något annat, idag har jag varit sockerfri i 4 veckor. Känner mig stolt och duktig. Trodde aldrig jag skulle klara det :)

Idag ska vi till Öppnis vid ett, vi har inte varit där på hela sommaren så det ska bli intressant och se vad Joel tycker om det :) I eftermiddag ska vi åka och köpa en grind, äntligen. Det känns visserligen som vi skulle behöva grindar överallt ;)

Ha en underbar dag nu, det ska vi ha. Min stollunge och jag!

Joel med hjälmen som vi fått låna, man kan ju försöka förhindra att han slår i det värdefullaste han har!

2 kommentarer:

  1. Ja det är hopplöst när dom vägrar sova. Skönt att höra att Juni inte är den enda då hihi. Känns som att alla andra barn bara somnar när man lägger ner dom! Här protesteras det nästan alltid.

    Juni skulle nog kunna vara vaken hur länge som helst, men jag ser på henne hur trött hon är och jag vet att hon behöver det. Annars blir hon övertrött och sover ännu sämre.

    Visst bor ni också i Borås, eller minns jag fel? :) Vilken öppna förskola går ni på?

    SvaraRadera
  2. Orkanen Joel, hihi :)

    Det gör så ont i hjärtat då de börjar gråta när man vänder ryggen mot och går ut. Känns som att man överger dem fastän man egentligen vet att det inte är så, och att de kommer somna gott efter en stund..Men ont gör det!

    Sv: Men det är ju så bra, att man får välja precis som man vill och som det passar familjen :) Det som irriterar mig så mycket är en del som säger att de vill dela 50/50, men att det inte går, och så handlar det om någon enstaka tusing som de faktiskt skulle kunna undvara..Då är det ju ett val man gör och inte "tvunget" :)

    Vad skönt att det känns rätt för er med planeringen! :) kramkram

    SvaraRadera