onsdag 31 augusti 2011

Puh!

Äntligen har jag tid att blogga. När Joel är vaken så kan jag inte släppa honom en sekund. Han försöker ställa sig emot allting han kan komma åt, dammsugaren, väggar, bord, gåstolen - ja allt! Innan hittade jag honom ståendes emot dammsugaren. Ibland lyckas han, ibland inte. Så det gäller att vara med. När han väl lyckats ställa sig upp så släpper han ju bara. Så det gäller att vara beredd så han inte slår sig. Väldigt intensiva dagar med andra ord :) Det funkar inte riktigt att sätta honom vid leksakerna och börja greja med något, han är snabb och tycker det är mkt roligare att krypa runt och hitta på bus :)

Nu sover han, jag äter lite och bloggar, och slänger ett öga emot tv då och då. Jag sitter aldrig vid tv på dagarna längre, finns verkligen ingen tid. På förmiddagen tog det minst en halvtimma att få han till att somna, sen sov han kanske 25 minuter och då hade jag lyckats damma här hemma. Sen var det full rulle igen. Åkte en sväng till stan och köpte en ny golvmopp, måste verkligen svabba golven! Efter de stannade vi hos mamma och pappa. Dom älskar verkligen när vi kommer och jag tycker det är underbart att se glädjen i deras ögon. På vägen hem ifrån dom så stannade vi i skogen och gick en sväng. Haley var super lycklig och Joel fick kika på vattenfall och det var väldigt spännande :)

Det känns som om Joel skulle kunna vara vaken hela dagarna. Han gnäller inte för att han är trött längre utan det är jag som känner att nu har du varit vaken väldigt länge så det är nog dags för en sovstund. Att lägga honom kan som sagt ta en stund, han sätter sig upp i sängen heeela tiden. Jag får springa fram och tillbaka och lägga ner honom. Vips, en sekund senare så sittar han upp :) Ja gud, som sagt det ska bli skönt att börja jobba lite ;) Men missförstå mig rätt, jag tycker det är underbart kul att Joel är så framåt och aktiv. Skulle inte vilja ha det på något annat sätt!!

Imorse fick jag lite mys iallafall. Han sov jämte mig i stora sängen mellan halv sju och halv åtta. Åh det var sååå mysigt. Jag kunde inte somna, låg bara och luktade på honom och njöt av att ha honom nära. Han är ju ingen stillsam krabat så det är inte ofta man får mysa med honom.

Om jag skulle ta och slappa lite nu kanske!? :)

Joel och Haley i skogen! :) Märks att det börjar bli höst nu. Men jag älskar hösten om den inte regnar bort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar