torsdag 25 augusti 2011

Trött Jonna

Denna veckan har verkligen sugit musten ur mig. Jätte skoj men åh så trött jag är. Idag har Joel haft sådan energi också. Han sov bara en halvtimma på förmiddagen men lekte och brötade runt till halv tre då jag tyckte att det var dags att sova lite. Han somnade direkt kan jag lova. Jag tycker det är jätte kul att han orkar vara vaken längre och att vi nu har mer fasta rutiner när han sover och äter. Jag tror det är nyttigt för barn att ha rutiner, men det kan vara väldigt svårt att få till.

Imorgon blir det en lugnare dag, vi ska bara in till stan och köpa hundmat och lite nya dregglisar. Sen får det allt bli lek på hemmaplan, jag och lilleman. Haley är också med såklart. Fast hon håller sig borta, hon är inte överförtjust i Joel ;) Men världens snällaste och duktigaste är hon emot honom.

Nu ska min trötta kropp få lägga sig i soffan..

2 kommentarer:

  1. Haha ja jag är väl dum nog som åker iväg o fikar - och denna gång på ett fik som inte direkt är barnvänligt alls. Nåja, jag fick fika och vara social en stund ;-)

    Skönt med en lugn dag! Här har det gått av farten hela veckan med, imorgon får vi besök igen så det blir full rulle. Lördagen är helknökad så Söndagen ser jag fram emot, ha ha!

    Mileon hade också en sådan dag idag, han sov totalt 45 minuter idag - sover som en stock nu.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är så skönt med fasta rutiner som börjar funka, det är så mycket lättare att planera dagen och så tror jag att hon själv mår bättre av det :)

    Sv: Ja, det är ju vansinnigt gott..En av Crilles paradrätter ;)

    Trevlig helg och kram på er!

    SvaraRadera