fredag 19 augusti 2011

Rutiner

Godmorgon! Jag och Joel har precis ätit frukost. Sedan jag började ge gröt till frukost så har vi fått in riktigt bra rutiner och äter dom flesta mål tillsammans, mysigt. Jag funderar dock på att skjuta fram alla tider en halvtimma så att lunchen inte blir så tidig som elva. Men då blir middagen klockan halv sex och det tycker jag är lite sent. Hur gör ni? Har ni fasta rutiner eller får det bli som det blir? Nu tycker Joel det är tråkigt att sitta i matstolen = det är dags att starta dagen. LEK. Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Hej :)
    Jag glömde fråga Hans igår, men då vet han säkert vem din kille är :)
    Vi bor i hus i Brämhult, sedan februari. Helt underbart! ja, det ska bli jätte kul när vi får se bilderna från fotningen :)
    Nellies mat tider kan variera med ca en timma, beroende på när hon vaknar. Men oftast ser det ut såhär:
    Vaknar ca 8, -välling
    10 -gröt
    13 -lunch
    16 -mellanmål, typ turkisk yougurt med hallon i och ost smörgås. (mackan hamnar ju mest på golvet, men då lär hon sig att äta själv)
    19 -middag
    20 -välling

    Anledningen till våra sena tider, är för att vi har sådana arbetstider. Hans jobbar ofta 10-20.. När jag sedan börjar jobba så är det 9-18. Så hon somnar senare för att hinna träffa pappa, o därmed vaknar hon senare :)
    Kram!

    SvaraRadera