måndag 29 augusti 2011

Inte perfekt..

En intensiv dag idag, eller alla dagar är intensiva nu :) Men jag tycker det är jätte skoj, och Joel älskar verkligen att krypa runt och hitta på bus :)

vi hade ett litet matkrig idag igen, så jobbigt när han inte vill äta :( Men det verkar funka bättre med mat som är slät så jag får väl köra på det istället.

Försökte få Joel att sova på eftermiddagen och han brukar alltid sova minst en timma när han väl somnat, gissa hur länge han sov? FEM minuter.. Så han har alltså sovit en timma på hela dagen. Klockan sju stenslockande han i sin säng, då hade han inte sovit sedan klockan 12, eller ja dom där 5 minuterna. Men dom räknas ju knappast. Inte okej att sova så lite när man är bebbe..

Hur gör jag för att slappna av, att släppa allt och låta allting bli som det blir? Jag är inte sådan och därför är det så svårt när dagarna blir kaos. Speciellt när man har släkt som har super fasta rutiner och är "så duktiga". Jag vet, man ska inte jämföra.

Okej, nu ska jag försöka. Försöka släppa på mina krav. Krav som mamma, flickvän och hundägare. Jag är inte perfekt, ingen är perfekt. Så varför försöka vara något som man ändå aldrig kommer bli?

Nu säger jag Godnatt..

Joel äter mellanmål (gröt), och det går alltid ner.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar