torsdag 4 augusti 2011

Full rulle

Har haft 2 härliga dagar med full rulle. Igår var vi ju vid Hyssna kvarn. Jag, Joel och A. Fikade (sista fikan) och njöt av den underbara naturen. Älskar! Efter det åkte vi hem och hämtade hundarna och drog ner till den lokala pizzerian, där var det väl mindre trevligt då lilleman med sina långa fingrar tar tag i pizzan precis när pizzabagaren ställer ner den. Bränner sig såklart. Tog en stund innan han lugnade ner sig. Därefter åkte vi upp till sjön så hundarna fick bada och Joel doppa tårna. Det uppskattades! Efter det var det en väldigt trött kille som slockande på en sekund i sin säng. Alltså inget krångel. Skönt.

Idag har vi varit i kungsbacka (kungsmässan) hela dagen. Joel skötte sig bra förutom ett utbrott när det var sovdags. Men tillslut så gick det. Jag känner mig trygg och säker i situationen så jag bryr mig inte om att han skriker som en vilding eller blir arg. Jag vet ju varför och att han kommer somna tillslut. Jag köpte, hör och häpna INGET till Joel. Men mamman fick allt en hel del, 2 jeans, 2 tjocka tröjor och ett linne. Väldigt nöjd med mina inköp måste jag säga! Efter ett par timmar var Joel dödstrött så vi passade på att åka hem då. Tog inte många sekunder innan han somnade i bilen. Han sov nästan hela vägen hem, så det var skönt. Att han sen vägrade sova mer idag det är en annan historia ;)

Appropå sista fikan så har jag och A en sockerfri månad nu. Eller rättaresagt ingen fika, inget flötmat och ingen läsk osv. Känner mig stark, jag behöver det och jag behöver få röra på mig igen. Igår gick jag faktiskt en PW utan Haley. Det kändes sjukt tungt att lämna henne hemma men jag sover så dåligt nuförtiden och jag vet att det beror på motionen. Jag måste röra på mig!! Jag hoppas att hon snart kan följa med igen.

Vet ni vad Joel gjorde idag? Satte sig upp alldeles själv. Han låg på mage sen satte han sig upp. Efter en stund gjorde han det igen. Stolt mamma!!

Imorgon blir det en lugn dag på hemmaplan. Det behöver vi.

Joel älskar att gunga, vi har satt upp en gunga i trägården trots att vi har en lekplats precis här brevid.

2 kommentarer:

  1. Här har man missat mycket! Måste se roligt ut med "krypstilen" :-) Och sätter sig upp! Ja, det går undan! Här går det lite långsamt med just sådan utveckling just nu.

    Och olyckor händer så lätt, över natten har dem fått långa armar o fingrar och når det mesta! Galet!

    Vi åker nästa tur till Leksand där vi hyrt stuga tillsammans med alla mina syskon o resp. + barn. En stor stuga så alla får eget krypin - ser fram emot den veckan massor!

    SvaraRadera
  2. Han är ju sådär galet söt:)

    SvaraRadera