fredag 12 augusti 2011

"Är du handikappad eller?"

Idag packar vi och förbereder oss för en helg i Varberg. Martins släkt ska träffas, allihopa. Blir ett rejält gäng! Vi åker så fort Martin kommit hem ifrån jobbet. Haley ska tillbringa helgen hos A. Vi brukar alltid ta med henne, men denna gången så får hon stanna hemma i Borås. Jag tror inte hon klagar, hon älskar att vara med dom. Det blir väldigt mkt packning när man har barn, vet inte hur många ggr jag gått igenom Joels grejer nu. Det enda som absolut inte får missas är hans ersättning, annars går ju allting att köpa på tex coop eller så.

Nästa vecka är en vecka jag väntat på. Måndag är det bvc som gäller, ska bli riktigt skoj att se hur stor lillskiten blivit. Jag tror på närmare 10kg och minst 75cmlång. På Onsdag åker jag och Haley ner till Göteborg igen för att träffa en ortoped och gå igenom hennes framtid. Finns inte så mkt mer att säga om det.. Nervöst!

Igår var jag och A på bio, braidsmaids. Vilken otroligt rolig film, var längesedan jag skrattade så mkt. Den måste ni se. Efter bion stod vi i kön till toaletterna när några tjejer kläcker ur sig - Vi tar CP toan (handikap). När jag hör sådant så får jag bita mig i läppen. Det är samma med "Är du handikappad eller?". Varför måste man säga sådant? Jag blir alltid tyst när folk i min närhet säger så, men inombords skriker jag. Det sårar något enormt. Speciellt när det är personer som jag faktiskt känner.. Dom vet väl att min mamma sitter i rullstol, förstår dom ingenting? Nä jag tror faktiskt inte det.

Var bara tvungen att få ut mig det där. Jag hoppas ni får en fantastiskt helg! Kram till er!

"Men mamma då"

1 kommentar:

  1. Sånt där kan irritera mig också till VANSINNE! Samma när folk tar handikapp-platser utanför Ica osv. Ett annat härligt uttryck är ju "-Har du damp eller?" eller "Damp-unge". Åh jag brinner inombords när jag hör det.

    Hoppas ni får det kul på släktträffen :)

    Astrid roar sig ALLTID med att tillverka en bajsblöja på morgonen vid klockan 6-7, då man oftast skulle vilja få henne att somna om en liiiten stund till. Går ju aldrig då hon blir pigg vid blöjbytet, tar typ 1 timme att få henne att somna om, och då känns det likest att kliva upp :)

    Sv: Vi hade snygga magar, punkt slut ;) Astrid hälsar tack :)

    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera