måndag 18 juli 2011

Recept på barnmat

Har ni något bra recept på barnmat? Vad brukar ni laga för mat? Är så trött på burkmaten, det luktar och smakar bara tomat. Dyrt är det också! Vi har provat påsarna ifrån Ellas kitchen, dom älskar Joel. Jag förstår honom, mycket smakrikare. Fast en påse kostar ca 18kronor, dyrt!!! Så ge mig era bästa recept! :) Det gör inget om det är mjölkproduktet i, det byter jag bara ut :)


Förresten, Joel sa mamma 2 ggr till innan. Jätte tydligt. Var som ett riktigt ord. Han förstår säkert inte vad han säger. Men det gör jag.. Maaaaamma :) Gullunge!

3 kommentarer:

  1. I min blogg delar jag med mig utav det jag lagar till min son. Borde dock göra en kategori med mat så det blir lättare att hitta ;)

    SvaraRadera
  2. Vi har några favoritrecept, ett av dom är Linda's kycklinggryta med timjan (hon har lagt upp det på bloggen). Ska lägga upp några recept på bloggen då jag har tid över :)

    Visst är det det vackraste man hört i hela sitt liv, när de säger "maaaaaammaaaaaa", jag smälter varje gång :) Svarar alltid "-Jaaaa Astrid, vad vill du?" fastän hon inte har en susning om att det är mig hon ropar på :D

    Sv: Ja, den där utanförskapet som tycks vara vanligt svider..Vi är ett härligt bloggäng som skulle ha bott närmare varann, så kul vi och våra små skulle haft :)

    Det gäller att visa vem som bestämmer när det är sovdax..det är jag, och jag vill att hon ska sova i famnen..haha :D Sen Astrid blev mer rörlig är hon betydligt svårare att söva, är mer intresserad av att krypa runt, ställa sig upp och föra ett allmänt oljud :)

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Noel älskar oxå dom påsarna hehe, men ja lite dyrt i längden.. så de e lyx när man får sen sån höhö ;)

    Tänket oxå börja laga lite egen mat när ja går på mamma ledighet igen, just nu känner ja att varken orken eller tiden finns och dessutom e ju Noel hos Simon på vardagarna nu..
    Tror oxå de blir lite roligare å laga mat nu när dom börjar bli lite äldre.. e ju lite skillnad än att bara stå å mixa en morot :P

    SvaraRadera