onsdag 2 mars 2011

Underbar dag!!

Vaknde som vanligt av att Joel sparkade och pratade för fullt jämte mig. Jag orkade inte ens öppna ögonen så jag låg bara och lyssnade till hans härliga stämma. Vid åtta var det dags att gå upp tyckte Joel, det tyckte inte jag med det är han som bestämmer ;) Sen duschade jag, grejade i köket och la in lite tvätt. Joel satt så duktigt i sin babysitter och sa inte ett knyst. Han brukar oftast bara orka vara vaken ca en timma där på morgonen, men idag slog han rekord i 2 timmar :) Jätte härligt tycker jag för då hinner vi med lite med på morgonen!

Sen tog vi en härlig promenad i skogen. Väl hemma igen tog jag fram massvis av Joels leksaker. Oj vad roligt han tyckte det va, slog och försökte greppa men han har inte riktigt fattat hur han ska göra. Han fick tag i en leksak ett par ggr men jag tror inte han riktigt förstod det själv :)

Efter ca 4 timmar ifrån morgonmålet så var han hungrig igen och JA(!!) han åt upp nästan hela flaska, lämnade bara lite i botten. Det var länge sedan han åt upp hela, han har bara krånglat det senaste. Nu har det gått 3.5 timme sedan han åt och än gnäller han inte om mat. Det är nog så då att han inte vill äta så ofta längre, skönt!!

Vi kom nyss in efter ytterligare en promenad i underbart vårväder. Solen kom under dagen och då klarar jag bara inte av att sitta inne. Efter promenaden skottade jag av snön på altanen, snart kan vi sitta där ute och njuta av vårsolen! Jag längtar!

Ja dagen har varit helt underbart, Joel har som vanligt varit super go och allting har bara funkat och flytit på kanon. Energin som har varit borta ett par dagar kom tillbaka idag.

Fick också tag på våran bvc sköterska och vi ska på 3 månaderskontroll på Måndag istället, jag fick dessutom reda på att det börjar en mammagrupp på Måndag, kul!! Hoppas det finns lite vettiga människor som man kan knyta kontakt med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar