måndag 28 mars 2011

Svar på kommentar

Kom av en slump in på din blogg. Vi har en liten hund som är snart 6 år och en liten bebis i magen. Jag har länge gått o funderat på hur det kommer förändra vardagen för hunden. Hon betyder väldigt, väldigt mycket för oss och jag kommer verkligen göra ALLT för att det inte ska bli så stor förändring för henne, vad det gäller promenader, lek, kel o gos, som hon är så van vid. Jag blir ledsen när jag hör folk som omplacerar eller t om avlivar sina hundar för att de inte "passar in" längre i familjen. Jag kan förstå att vissa inte får tiden att gå ihop, men för mig finns inte det. Jag får väl vara trött och helt slut i några år ;) Det skulle vara kul och höra lite hur du upplevde det. Nice blogg föresten :)

Det skulle kunna vara jag som skrivit det, när jag var gravid. Innan Joel kom så var Haley hela min värld. Hon var med mig överallt, på jobbet, hos kompisar, långa promenader, hundkurser. Det var hon och jag. Att någon skulle komma och ta hennes plats? Aldrig. Men så kom Joel och hela världen förändrades - för mig.

Jag minns när vi precis kommit hem ifrån BB, så tog vi en långpromenad med Haley. Jag sa till Martin - Haley känns inte lika viktigt längre. Jag trodde aldrig jag skulle kännas så. Bästa Martin tröstade mig och sa, ta det lugnt. Vi har precis kommit hem. Den känslan kommer förändras, och det gjorde den. I början är det svårt, att få det att gå ihop. Man vill bara vara hemma och mysa med bebis. Sen går tiden och man kommer in i mammarollen mer, man lär sig att lägga upp dagarna på ett sådant sätt som passar hela familjen.

Sen tror jag det är viktigt att man hittar på något tillsammans, som jag och Haley ska göra nu. Vi ska börja spårkurs. Egentid bara jag och hon, som förr.

Innan var hon min bebis, nu har jag en annan bebis. Jag älskar henne, men det är en hund nu :) Vill man så kan man. Är man bestämd att det ska vara som förut, att hunden ska få långa promenader, man ska träna lydnad eller vad man nu brukr göra. Ja, då fixar man det. Allting ordnar sig, om man vill. Jag är bestämd och hur trött jag än är så går jag långa promenader varje dag.

Det kommer gå kanon, du låter precis som jag! :) Som sagt, VILL MAN SÅ KAN MAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar