tisdag 29 mars 2011

Ändrade rutiner

Oj vilken grå dag det har varit idag. Det var först nu på eftermiddagen/kvällen som vädre blev bättre. Imorse var jag så sjukt trött, orkade knappt hålla uppe ögonen. Joel har sovit kanon bra dom senaste dagarna så det berodde inte på honom. Är nog fortfarande lite sliten ifrån helgen ;)

Joel har ändrat sina kvällsrutiner helt. Innan somnade han ungefär vid halv åtta för natten, och så gav vi honom mat vid tio, han vaknade sen runt två för mat. Men nu somnar han vid ca 22 för natten och äter vid fyra/fem. Gör oss ingenting, men samtidigt så är det ju skönt med lite egentid där på kvällen. Man är aldrig nöjd ;) fast jag får ju sova desto mer. Inatt vaknade han vid fem för mat, så jag gick upp och värmde, när jag kom in och skulle ta upp honom så sov han. Skulle provat att låta honom va egentligen men jag gav han mat ändå. Gör han likadant inatt så tar jag inte upp honom. Vore ju toppen om han sov ifrån ca 22 till 06. Skulle han sova så bra så går jag "gärna" upp vid sex tiden..

På Lördag ska vi börja med smakportioner, ska bli så roligt :) Han ÄLSKAR att sitta i sin matstol, och när vi äter så tittar han jätte mkt. Han känns väldigt redo för mat, men det vet man ju aldrig. Man får skryta om sina barn, visst får man? Iallafall, han känns så tidig, så medveten, nyfiken. Han har börjat stå i mitt knä, det tycker han är roligt. Jätte starka ben har han. Nu har jag skrytit färdigt ;)

Visst är det underbart med ljusare kvällar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar