onsdag 9 februari 2011

Eget rum

Inatt har Joel sovit i sitt egna rum, varför? Jo för att Martin råkat väcka honom flera ggr, Haley också. När han ätit och man lägger ner honom på natten behvöver han lugn och ro, inte lätt när pappa ska möblera om sitt täckte och kudde, dra hårda snarkningar eller när Haley slänger sig i sin säng och muttrat högt. Så därför provade vi att flytta in hans säng till hans rum, och det funkade utmärkt. Jag kunde däremot inte sova för jag låg bara och väntade på att babywatchern skulle dra igång, vilket den aldrig gjorde såklart. Jävligt dumt för jag hade kunnat få riktigt bra sömn inatt eftersom han sov så himla bra. Men men :) Allting är det något ;) Vi får se hur det går inatt..

Det var riktigt skönt att kunna gå och lägga sig utan att vara orolig för att väcka honom, att kunna småprata med Martin i sängen och kolla på tv. Sådant har vi ju gjort innan också, men det är klart lättare när inte lilleman sover i samma rum. Vi har rummen snett emot varandra så han ligger inte långt bort.

Nu ska vi åka in till min kompis och hennes dotter, ska bli mysigt! Hoppas ni får en härlig dag!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att det går bra med eget rum, bara mamman som måste vänja sig också ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag får panik om jag inte är i samma rum som henne..känner mig nästan lite sjuk om hon ligger i den andra soffan utan mig.. :/

    SvaraRadera