fredag 21 januari 2011

Stressigt

Passar på att blogga och äta en smörgås nu när lilleman sover. Har haft en väldigt stressig morgon. Det är bra mycket jobbigare med en missnöjd bebis än en glad bebis vill jag lova. Hade han varit nöjd och glad för det mesta så hade det inte varit särskilt svårt eller jobbigt. Innan var det kvällarna som kunde vara lite jobbiga, och det var inte ens varje kväll. Nu är han nästan missnöjd hela tiden, och jag förstår han. Han är så torr och röd i hela ansiktet och halsen. Ont i magen och äter mindre, då hade jag också varit ledsen. Funkar inte den nya ersättningen så vet jag inte vad jag gör.. :/

Det är inte bara lilleman som äter mindre, lunch äter jag nästan aldrig längre. Det blir liksom inte av. Lilleman kommer först, sen Haley. Dom ska vara nöjda. Sen får jag ångest när jag ser att huset blir rörigt så när lilleman sover så passar jag på att röja och städa. Jag måste lära mig att släppa lite på alla krav, men det är verkligen inte lätt!!

1 kommentar:

  1. Nejmen huvva vad tråkigt att lillen har jobbigt med magen! Två av mina syskonbarn har varit mjölkprotein-intoleranta då de var små och fick äta specialersättning och specialvälling, men sedan växte det bort..Hoppas att det går bra med den nya ersättningen så han slipper ha ont i magen och du slipper ha ont i mammahjärtat!

    Sv: Tror jag ska handla senare idag och baka lite semlor ;) kram!

    SvaraRadera